Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Mobbing mě dostal na kolena

Když narazíte v práci na závistivé či neschopné kolegy, není jednoduché to ustát. Pokud to tedy ustojíte. Tento pravdivý příběh je toho dokladem.  

Byla to práce mých snů, zajímavá a dobře placená. Firma potřebovala novou marketingovou strategii, a ta moje 100% zabrala. Ve chvíli, kdy jsem byla povýšena, to začalo. Tři mladší kolegyně z užšího vedení společnosti se začaly cítit ohrožené, a tak se mě rozhodly odrovnat. A zpočátku docela nenápadně. Neúplné podklady, nedodržené termíny, překroucené informace, později intriky a pomluvy. Přestože jsem trvala na písemném potvrzení domluvených akcí a termínů, dostalo se mi pouze upozornění, že tady to tak nechodí. Snažila jsem se zapadnout, ale pozvání na kávu, vstřícnost, pozornosti, nic nezabralo.
Každá další porada pro mě byla hotové peklo. „Asi jsi to nepochopila, možná že pořádně neposloucháš. My jsme ti to říkaly, že jo holky?" Shazování před šéfem na poradách bylo hodně nepříjemné. Na pořádné obhájení, nebyl vůbec čas. Moje argumenty neměly proti třem hlasům žádnou váhu. Začala jsem si připadat neschopná, a ještě jsem přidala na výkonu. Ale být stále na pozoru a čekat další podrazy, mě stálo spoustu sil.
A pak jsem se rozhodla zajít za svým nadřízeným. „Hele to si vyřiďte mezi sebou, mě tyhle holčičí války nezajímají,“ skočil mi do řeči, jen co jsem začala. „Jo a za říďou nechoď, má úplně jiné starosti!“ dodal důrazně. Tuhle reakci jsem nečekala.
Doma už jsem nedokázala normálně fungovat. Bez prášku na spaní ani ránu. Ráno se mi nechtělo vstávat, přidaly se bolesti hlavy, bušení srdce, úzkost, špatně od žaludku. V hlavě se mi stále honilo: „Vždyť ty už se bojíš na poradě promluvit. Ty, se svými zkušenostmi! Posledně jsi z toho stresu začala koktat. Musíš s tím něco dělat. Máš ale před padesátkou, kde teď najdeš tak skvělou práci s dobrým platem? A stojí ti to vůbec za to? Takhle přece žít nechceš?!“
Odejít, zůstat? Moc na výběr jsem neměla. Bylo na čase si přiznat, že potřebuji pomocnou ruku, protože hodit flintu do žita a odejít z práce, což se v téhle situaci přímo nabízelo, jsem přece jen nechtěla.
Vrátit sebevědomí, ujasnit si priority a pochopit, co je v životě důležité, mi pomohl až koučink. Nebylo to snadné ani náhodou, chtělo to dost odvahy a taky silné vůle. Musela jsem na sobě pořádně zamakat. Ale i díky tomu jsem za svým nadřízeným přišla perfektně připravená a s logickými argumenty. Pochopil a pomohl mi. Z práce jsem neodešla.
Že ty druhé nezměním a změnit mohu jedině sebe, byl ten nejdůležitější poznatek, který mi změnil život. A moje kolegyně? Ty se teď štěkají mezi sebou!
Jak to vypadá v praxi, trefně popsala manažerka HR. „Zajímavé je, že mobbing většinou zažijí tahouni a dříči, Ti, kterým záleží na práci, na její kvalitě, na firmě. Za roky své praxe jsem málokdy viděla odcházet z týmu neschopné jedince. Odcházejí ti dobří, pracovití a svědomití, zůstávají kafíčkáři, kuřáci, intrikáni a takoví, kteří si své "nicnedělání" umí obhájit. Jedno je ale jisté, pokud nadřízený nebo majitel není schopný tenhle druh problémů řešit, je opravdu zbytečné v takové firmě zůstat.
Souhlasíte?

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Irena Houdková | čtvrtek 12.5.2022 19:14 | karma článku: 30,29 | přečteno: 1155x
  • Další články autora

Irena Houdková

Co dělá mozek, když jsme vystresovaní

Stresík nám pořádně zamíchá karty toho, jak vnímáme svět a prožíváme určité situace. Přehodí nás do fungování primitivního zvířátka. Nacházíme se v modu bojuj nebo uteč.

16.5.2024 v 6:30 | Karma: 0 | Přečteno: 2x | Diskuse| Ostatní

Irena Houdková

Netradiční asertivní finty, jak ustát silné emoce

Trápíte se kvůli sebemenší výtce a berete si vše osobně? Snažíte se mít své emoce nějak pod kontrolou, byť to ve Vás vře jako v papiňáku? Boucháte jako sopka tam, kde byste měli zachovat klid? Pak se Vám budou hodit tyto finty.

17.4.2024 v 6:44 | Karma: 12,98 | Přečteno: 396x | Diskuse| Ostatní

Irena Houdková

Milý deníčku, dneska se citím fakt mizerně

Psát si deník? Na to jsem snad už dost velká, ne? Možná právě proto bysme si ho i my dospěláci měli pořídit. Koho občas nepotrápí černé myšlenky, pochmurné nálady nebo pocit, že toho máme hrozně hodně?

10.4.2024 v 6:47 | Karma: 7,60 | Přečteno: 373x | Diskuse| Ostatní

Irena Houdková

Jaké máš ráno, takový máš den...

O tom svědčí i pořekadlo, že někdo „dobře naladěný" vstával zadní částí těla napřed. Pokud začnete den ve spěchu, stresu a se špatnou náladou, v podobném duchu budete prožívat celý den. Jak si ho zpříjemnit?

3.4.2024 v 6:54 | Karma: 13,06 | Přečteno: 311x | Diskuse| Ostatní

Irena Houdková

Šéf začal kolegyni zvát na samostatné porady. Nebo to nebyly porady?

Práce přibylo, a tak jsem uvítala novou kolegyni. Malovala jsem si, jak to bude v práci frčet. A také, že se už nebudu muset nervovat kvůli termínům a přesčasům. Ale všechno bylo jinak...

14.3.2024 v 6:45 | Karma: 35,84 | Přečteno: 4988x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Prezident Pavel jmenuje Ženíška ministrem. Je to osmá změna ve vládě

16. května 2024  6:05

Prezident Petr Pavel před polednem jmenuje Marka Ženíška z TOP 09 novým ministrem pro vědu, výzkum...

Přispěli straníci i známí miliardáři. Kdo dává politikům peníze na kampaň

16. května 2024

Premium Eurovolby se blíží a na sítích, v ulicích i debatách právě vrcholí boj o hlasy voličů. MF DNES se...

Honzu jsem neschovával, říká o partnerovi ředitel ČT Jan Souček

16. května 2024

Je brněnský patriot, ale když se stal generálním ředitelem České televize, musel se Jan Souček (49)...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 208
  • Celková karma 16,15
  • Průměrná čtenost 547x
Jsem obdivovatelka lidského mozku, autorka článků i youtube videí inspirovaných zkušenostmi mých klientů, kouč, lektorka workshopů z oblasti osobního rozvoje.
Ráda přivádím čtenáře k zamyšlení, provokuji, zpochybňuji zažité ,,pravdy“ a stereotypy v myšlení a jednání, které jsou mnohdy brzdou na cestě k úspěchu, změnám, vnitřnímu klidu, kvalitnímu spánku i spokojenosti.
Jsem opora mých klientů v náročných životních i profesních situacích, jakou je např. syndrom vyhoření. https://houdkova-profikouc.cz/

Seznam rubrik