Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

"Nebychuju", ale kdyby někteří používali "bychom", bylo by to ještě fajn. Jenže oni používají "by jsme"!! :-)

Víc než "bych/bychom" mi vadí "by se mělo" udělat/zařídit/vyřešit.

0 0
možnosti
Foto

Chápu, paní Chvátalová. S gramatikou zápasí tu a tam každý. :) Mělo by se - je naprosto krásný obrat - připravuji na něj další článek na pobavení či zamyšlení. :) Děkuji Vám za komentář.

0 0
možnosti
RE

Snažím se opravdu nepoužívat. Populární je taky "Až" "Až dostavim barák a holka dokončí školu, budu konečně šťastnej." Je to v nás zakořeněno. Přestože je čeština ohromně bohatý jazyk, jsou Češi mistry v dělání "mrtvých brouků" Když se spojení nezdaří, vždy věřím do poslední chvíle ve vinu elektroniky, neb té už nevěřím vůbec. Pokud se ukáže, že je na "placičky" větší spoleh, je to pro lidstvo hodně špatný signál.

0 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám za zamyšlení i komentář a Váš názor, pane Endersi. Rozhodně s Vámi souhlasím, že slovo "až" je také smrtelné. Čekání na "ten nejlepší" okamžik může někomu trvat vlastně celý život...Správný okamžik je nyní. :)

0 0
možnosti
Foto

Ano, kdybychom nebyli národem kondicionálů, bylo by nám lépe.

0 0
možnosti
OF

https://www.youtube.com/watch?v=lFj-qD7fzRc

.. Gdybym to ja miała skrzydełka jak gąska, poleciałabym ja za Jaśkiem do Śląska.;-D

Kdybych měla křídelka jako husička, letěla bych já za Honzíkem do Slezska.

To mě hned napadlo. Jsem sice chlap, ale dneska se cítím nějak romanticky, žensky.

Jinak, co mají říkat Němci, tam je ten kondicionál teprve složitý. A používají ho také často.

Každý má nárok na svoje kdyby. Kdybych se lépe učil, nemusel bych dnes pracovat ve zdravotnictví / a vy ve školství./;-D

3 0
možnosti
Foto

No vidíte, kdybych já bývala byla na sobě nepracovala, tak bych asi dnes nebyla tam, kde jsem. A školství to opravdu není. :) Já příliš "nebychuji", raději činím. Když jsem s něčím nespokojená, snažím se to aktivně ovlivnit. V tom pro sebe vidím větší smysl a přínos. Ale chápu, že každý jsem nastaven zcela jinak. :)

0 0
možnosti
  • Počet článků 208
  • Celková karma 15,35
  • Průměrná čtenost 547x
Jsem obdivovatelka lidského mozku, autorka článků i youtube videí inspirovaných zkušenostmi mých klientů, kouč, lektorka workshopů z oblasti osobního rozvoje.
Ráda přivádím čtenáře k zamyšlení, provokuji, zpochybňuji zažité ,,pravdy“ a stereotypy v myšlení a jednání, které jsou mnohdy brzdou na cestě k úspěchu, změnám, vnitřnímu klidu, kvalitnímu spánku i spokojenosti.
Jsem opora mých klientů v náročných životních i profesních situacích, jakou je např. syndrom vyhoření. https://houdkova-profikouc.cz/

Seznam rubrik