Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Když to v týmu nejde po dobrém, ... aneb kdy je nutné bouchnout do stolu

Dokud jsme byli kolegové na stejné pozici, měli jsme normální pracovní vztah. Celý tým se těšil, až náš cholerický šéf konečně odejde do důchodu. Když jsem nastoupil na jeho místo, můj kolega úplně obrátil. A já se nestačil divit.

Pokud s někým sedíte dlouho, zná moc dobře vaše silné a slabé stránky, co vás trápí a s čím bojujete. Vytáhl proti mně pak úplně všechno. Při každé poradě v opozici, s ironickými poznámkami, agresivní výstupy si vyloženě užíval.

Dodržování důležitých termínů byl najednou problém. Vlastně problémem se stalo úplně všechno, a v týmu to šlo od desíti k pěti. Rozdrobil se na podskupiny. Normální komunikace už vůbec nefungovala.

Jsem docela tvrďák, s delegováním problém nemám, a taky je mi jasné, že šéf nemůže být zadobře se všemi a musí dělat i nepříjemná rozhodnutí. Ale nesnáším řešit konflikty agresivně. Silou. Podpásově. Věřím, že se rozumní lidé spolu vždycky mohou domluvit. A taky jsem si myslel, že právě tenhle „férový“ styl kolegové ocení, když jsme si společně prošli předešlou zkušeností s "diktátorským" cholerikem.

Docela dlouho mi trvalo, než jsem pochopil, že problém mám já. Že toho druhého i přes enormní snahu nezměním. Zlom přišel ve chvíli, když jsme kvůli jeho přístupu přišli o zajímavou zakázku. Šéf mě sice podržel, bylo však jasné, že musím něco udělat. K definitivnímu rozhodnutí jsem dospěl díky externí podpoře. Ujasnil jsem si, co je moje priorita, čeho chci dosáhnout. Nastal čas kousnout do „kyselého citrónu"! Nebylo to rychlé ani jednoduché.

Shromažďování důkazů o špatně odvedené práci, vytýkací dopisy… Naše zákony jsou k problematickým pracovníkům v mnohém velmi vstřícné. Přes všechna varování, výpověď můj bývalý kolega prý vůbec nečekal. V mnoha ohledech to byl jasný exemplární případ - takhle tedy NE. V naší společnosti to hodně změnilo situaci k lepšímu. A já mám opět tým, na který se můžu spolehnout.

Tahle nová zkušenost mě hodně posunula, jsem teď někde úplně jinde. A zase se těším do práce. Někdy je prostě lepší, použít silnější kalibr. Bouchnout do stolu a ukázat, kdo je tady šéf.

Máte podobnou zkušenost? Podělte se o ni.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Irena Houdková | středa 13.12.2023 6:50 | karma článku: 14,39 | přečteno: 586x
  • Další články autora

Irena Houdková

Netradiční asertivní finty, jak ustát silné emoce

Trápíte se kvůli sebemenší výtce a berete si vše osobně? Snažíte se mít své emoce nějak pod kontrolou, byť to ve Vás vře jako v papiňáku? Boucháte jako sopka tam, kde byste měli zachovat klid? Pak se Vám budou hodit tyto finty.

17.4.2024 v 6:44 | Karma: 12,98 | Přečteno: 395x | Diskuse| Ostatní

Irena Houdková

Milý deníčku, dneska se citím fakt mizerně

Psát si deník? Na to jsem snad už dost velká, ne? Možná právě proto bysme si ho i my dospěláci měli pořídit. Koho občas nepotrápí černé myšlenky, pochmurné nálady nebo pocit, že toho máme hrozně hodně?

10.4.2024 v 6:47 | Karma: 7,60 | Přečteno: 373x | Diskuse| Ostatní

Irena Houdková

Jaké máš ráno, takový máš den...

O tom svědčí i pořekadlo, že někdo „dobře naladěný" vstával zadní částí těla napřed. Pokud začnete den ve spěchu, stresu a se špatnou náladou, v podobném duchu budete prožívat celý den. Jak si ho zpříjemnit?

3.4.2024 v 6:54 | Karma: 13,06 | Přečteno: 309x | Diskuse| Ostatní

Irena Houdková

Šéf začal kolegyni zvát na samostatné porady. Nebo to nebyly porady?

Práce přibylo, a tak jsem uvítala novou kolegyni. Malovala jsem si, jak to bude v práci frčet. A také, že se už nebudu muset nervovat kvůli termínům a přesčasům. Ale všechno bylo jinak...

14.3.2024 v 6:45 | Karma: 35,84 | Přečteno: 4988x | Diskuse| Ostatní

Irena Houdková

Každý může vyhořet. To není ostuda.

Právě naopak. Pokud si to člověk včas přizná, může s tím něco dělat. Dřív, než se situace rapidně zhorší a jediným řešením budou antidepresiva. Ale chce to sakra ODVAHU si to přiznat a potlačit EGO.

5.3.2024 v 6:48 | Karma: 10,80 | Přečteno: 372x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Gruzínský parlament schválil zákon o zahraničním vlivu, poslanci se poprali

14. května 2024  14:06,  aktualizováno  21:30

Gruzínský parlament schválil kontroverzní návrh zákona o zahraničním vlivu, prosazený vládní...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Novotný je pro vedení ODS nepřijatelný, jeho konec stvrdí výkonná rada

14. května 2024  16:10,  aktualizováno  20:09

Pro starostu pražských Řeporyjí za ODS Pavla Novotného to nebyl úplně dobrý den. Nejprve mu ráno...

Jeli sklízet melouny, autobus s nimi po srážce s kamionem vyletěl ze silnice

14. května 2024  20:02

Nejméně osm mrtvých a na 40 zraněných si na Floridě vyžádala nehoda autobusu, který převážel...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 208
  • Celková karma 16,15
  • Průměrná čtenost 547x
Jsem obdivovatelka lidského mozku, autorka článků i youtube videí inspirovaných zkušenostmi mých klientů, kouč, lektorka workshopů z oblasti osobního rozvoje.
Ráda přivádím čtenáře k zamyšlení, provokuji, zpochybňuji zažité ,,pravdy“ a stereotypy v myšlení a jednání, které jsou mnohdy brzdou na cestě k úspěchu, změnám, vnitřnímu klidu, kvalitnímu spánku i spokojenosti.
Jsem opora mých klientů v náročných životních i profesních situacích, jakou je např. syndrom vyhoření. https://houdkova-profikouc.cz/

Seznam rubrik